söndag 3 april 2011

Överraskningarnas Man, Min blivande Man

I stan där vi bor finns en gammal byggnad som står och förfaller... grova plankgolv, spegeldörrar, kakelugnar, takfärg som flagnar och guldfärgade tapeter som delvis fallit ner. Högt i tak och stora fönster med gamla trasiga spetsgardiner som sett sina bästa dagar, nästan lite spöklikt men för en kväll fick denna gamla paradvåningen glänsa som aldrig förr!!

Lördagen den 19 Mars skulle jag göra mig fin, Hannes och Pat skulle mamma och pappa ta hand om medan Martin hittat på någon överraskning, och vilken överraskning sen! Taxin som plockade upp oss körde oss storgatan bort till den gamla paradvåningen på Hellströmshörna där väntade alla mina kära vänner i den finaste festsalen jag sett på länge.


-funkar lika bra hängandes i taket som utslängd på golvet-
Där var dukat med vita dukar kandelabrar, vita tulpaner. Mitt i dukningen på golvet låg en ljusslinga (som Martin lånat av P) utkastad som både jag och Martin blev förtjusta i och som numera hänger ovanför vårt köksbord. Kvällen bjöd på 3rätters från "Emma o Andreas" trubadur, rörande tal, skönsjungande sång från vår trubadur men inte minst från Martin. Sången var till Mig... och texten löd.... Now and forewer... I will be your Man... Därefter gick han ner på knä....

När vi tagit oss samman efter den magiska stunden som det blev, fortsatte festen långt in på småtimmarna. Småbarnsmamman som vanligtvis slocknar runt 10 dansade på borden till 04 i högklackat..

Tack underbara vänner för en oförglömlig fest, o tack Martin för att du är min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar